BLOG_Immunerosites_400x250-compA téli hónapokban immunrendszerünk aktivitása különösen gyakran kerül mélypontra. Ennek számtalan oka van, s nem lehet kizárólag a hideg rovására írni.

Immunrendszerünket számtalan komoly megterhelés éri fejlett, civilizált létformánk ellenére. Szervezetünket a már unalomig ismételt helytelen táplálkozás, a szűnni nem akaró nagyfokú stressz, a rendszertelen és mozgásszegény életmód és a környezetünkből ránk leselkedő milliónyi vegyi anyag terheli leginkább.

De az immunrendszer hihetetlen dolgokra képes még agyongyötört testünkben is: legyőzi azt a milliónyi kórokozót, ami naponta bombáz bennünket, felismeri a hibás struktúrájú sejteket, s gyorsan eltakarítja őket, felismeri az egészségünket veszélyeztető anyagokat, s mindent megtesz azok hatástalanításáért.

Hogyan működik az immunrendszer?

Legtöbbször teljesen észrevétlenül folytatja tevékenységét – tudomásunkra sem jut, ahogy nap, mint nap leküzdi azokat a rosszindulatú, hibás struktúrájú sejteket, melyek milliószámra keletkeznek bennünk, s egy jó búvóhelyre lesnek, hogy aztán befészkeljék magukat, s önálló életet kezdhessenek egészségünk rovására.

Normális védekezőképességű személyeknél az esetek túlnyomó többségében enyhébb a betegség lefolyása, ritkábban fejlődik ki szövődmény. Azoknak viszont, akiknek valamilyen immunológiai károsodásuk van, a betegség lényegesen súlyosabb formájával kell megküzdeniük.

Egészségünk megőrzése, illetve helyreállítása érdekében nagyon fontos az immunrendszer megerősítése, melyre számos megoldás áll a rendelkezésünkre. Ilyen az étrend- és az életmódváltás, a méregtelenítés, valamint az immunrendszer erősítő vitaminok bevitelének növelése.

Legfontosabb immunerősítő vitaminok: A, B, C, D , E vitaminok

A-vitamin

Az A-vitamin hatékony antioxidáns, ezáltal növeli az immunrendszer ellenálló képességét. Megköti a szabad gyököket, védi a sejteket az oxidációtól, hozzájárul megújulásukhoz és szaporodásukhoz. Csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának előfordulását, valamint lassítja az öregedést és javítja a látást. A Harvard Egyetem tanulmánya szerint, az A-vitamin hiány összefüggésbe hozható az immunrendszer gyengülésével, illetve a fertőző betegségek megjelenésével

B-vitamin komplex

A B-vitaminok részt vesznek az emésztésben és elősegítik az agyfunkciók megfelelő működését, ahogyan az immunrendszer erősítőként is nélkülözhetetlenek. Állatkísérletek bizonyítják, hogy a B2-vitamin növelte a szervezet ellenállását a bakteriális fertőzésekkel szemben, míg a B9-vitamin csökkenti egyes daganatok kockázatát.

C-vitamin

Erős antioxidáns, elősegíti a kollagén termelést, valamint a vas felszívódását. A C-vitamin megvédi a sejteket a szabad gyököktől és fertőzésektől, javítja a seb gyógyulását, enyhíti a gyulladásokat, hozzájárul a szívbetegség és a rák megelőzéséhez. A B-vitaminnal együttműködve, fokozza az energiatermelést, illetve az E-vitamin antioxidáns hatását, folyamatos és fokozott bevitele segíthet megelőzni a megfázás kialakulását.

D-vitamin

Megelőzi a keringési megbetegedések és a rák kialakulását, szabályozza a vércukor szintet, segíti a kalcium felszívódását, ezáltal óv a csontritkulástól. Az egyik legfontosabb immunrendszer erősítő vitamin, amely csökkenti a gyulladásokat és segít elkerülni a fertőzéseket. A D-vitamin hiány, az autoimmun betegségekben szenvedők jelentős százalékánál kimutatható. Az Amerikai Egyesült Államokban 1988 és 1994 között elvégzett felmérés kimutatta, hogy az alacsony D-vitamin szint esetén, nagyobb valószínűséggel alakul ki felső légúti fertőzés.

E-vitamin

Antioxidáns és immunerősítő hatásának köszönhetően, sejtszinten óvja a szervezetet a szabad gyökökkel szemben, így véd meg a daganatoktól. Az E-vitamin összekapcsolódik az oxigén molekulával megakadályozva, hogy peroxiddá alakuljon át: ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a vérben több szabad oxigénmolekula maradjon, ami elengedhetetlen az egészséges sejtműködéshez.

Select your currency
HUF Magyar forint